Snart är det Halloween

Jag Anna Gros fick en lite försmak på detta spännande årt stycke igår.
Ingen kommer tro att det är sant men ni kan fråga min mamma och Lisa för jag brukar inte ljuga.

Ensam hemma i ett antal timmar satt vid datorn tills det lät msom någon kom hem.
klockan var väll fem typ och jag visste att både mor och far slutar sju i Katrinsholm så nae det va ingen som kom. Jag stängde av musiken och det blev tyst, va väll så tills kl sex typ när jag bestämmer mig för att gå ner till köket och skriva ett sms till någon rolig snubbe typ Simon. Då när jag går ur köket och genom hallen, hör jag någon jäspa och det va ingen vanlig diskret jäsp det va som om personen stod i mitt öra och jäspa. Men samtidit så släcks lampan på altan. Det är ingen lampa med timer och den gick inte södern (jag har kollat upp detta efteråt) det var helt enkelt jäspningen som släckte den på strömbrytaren. För jäspningen följs av ett litet klick och sen slocknar lampan. Det är ingen skämt men jag var sjukt nära på att bajsa i byxan. Jag slänger mig bokstavligen ut ur huset, fick med mig bilnyckel och ett par skor. Jag sätter mig i bilen och ringer mamma i panik. Sen startar jag för att åka och söka trygghet hos Fille. Då ringer jag Lisa för att slippa vara ensam ett tag. Och vad säger Lisa ?! Jo kolla i backspegeln så det inte sitter någon i baksätet?

Nu slipper jag vara ensam mer ?!
Skönt men du, snälla hälsa nästa gång..
Jag lovar och svär men jag längtar inte till Halloween

/ En vit Gros


kommentera eller DÖÖÖ

enda utvägen, skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0